Wednesday, June 9, 2010

TRIP KE LANGKAWI 2010 - Hari Ketiga dan Terakhir(15&16 Mei 2010)

Pada hari ke-3 kami naik bot. Mangroove Cruise. Kami naik bot dari Tanjung ...(apa ntah). Sebelum naik bot, kitorang plan nak mandi kat pulau. Apa lagi, secara ad-hoc nya kami shopping la seluar baju nak wat mandi.
Trip to kitorang kena caj RM280 per boat. Okey lar... tuntung ramai2.
Kitorang semua teruja naik boat. Amsyar masam sikit sebab takut naik bot. Hehe...
Bila semua orang dah pakai life jacket, baru realise xde life jacket for Atif. Cuak gak. Takpe Atif, kalo bot terbalik, abi pegang Atif erat2.

Ni kami singgah kat sangkar ikan. Ingatkan tempat ni tempat ternak ikan. Rupanya tempat show kepada tourist jek. Hampeh btol. Stakat nak tengok ikan pari, boleh je tengok kat pasar Chow Kit. Tapi ada sejenis ikan yang jenis meludah untuk tangkap makanan memang menarik perhatian kami. Ikan (apa ntah) ini boleh meludah setinggi 2 meter untuk dapatkan makanan. Lagi ikan ni juga melompat untuk tangkap makanan. Subahanallah!

Trip ni juga membawa kami melawat Gua Kelawar. Seram jugak masuk, maklumla, ni first time aku masuk gua. Gelap lak tu. Nasib baik kami dibekalkan dengan satu (satu jek?) torchlight. Interesting jugak dapat tengok kelawar live. Cuma ada bau sikit la gua tu. Bayaran masuk gua: RM1 seorang.


Lokasi: Pantai Chenang



























































No comments:

Post a Comment