Wednesday, June 2, 2010

TRIP KE LANGKAWI 2010 - Hari Kedua (14/5/2010)

Hari kedua pagi-pagi lagi Atif dah kena kidnap ngan mak-mak sedaranya bawa ke Pantai Tengah. Jaraknya dalam 30 meter dari bungalow TNB tempat penginapan kami.

Cuaca redup, ombak tenang, apa lagi... MANDI ler!!

Atif , atuknya dan uminya. Atif nak umi dukung, tapi umi sibuk nak control cun.

Pukul 9.30 pagi lepas sarapan, kami dah siap-siap nak pergi meghabiskan duit. Kat mana lagi kalau bukan di Pekan Kuah.
Shopping di Haji Ismail Group.

Ni semasa berada di kedai Minyak Gamat Nusantara. Susah-susah cari, rupanya kat tepi highway jek. Kalo kilang lain kena masuk kampung.

Waktu tengahari kami singgah di Makan Mahsuri. Aku malas masuk. Dah letih dah. Lepak kat luar je, pekena air nyok (air kelapa). Bapa mertuaku bersama anak-anaknya masuk. Bukan tengok kubur, tapi bergambar di rumah Mahsuri.

Waktu malam paling best. Barbeque!!!
Petang sebelumya kami pergi beli lauk kat pasar basah berdekatan Beras Terbakar. Harga lauk pauk kat situ agak mahal jugak la berbanding Pasar Chow Kit. Yang menghairankan, Langkawi ni sekeliling laut. Tapi harga ikan-ikan kat pasar tidak menggambarkan 'kelautan'nya.

Walaubagaimanapun, sesi BBQ malam tu memang best. Ada ayam, ikan, sosej (bukan hot dog), burger. Petai pun kami BBQ jugak!

Malam itu semua orang tidur dalam kekenyangan dan keletihan....